Електронни услуги

КАК ДА ЗАЯВИМ Е-УСЛУГА (ВИДЕО)

Условия и стъпки по заявяване 

1. Необходимо е да инсталирате Квалифициран електронен подпис (КЕП) на вашия компютър.
2. Необходимо е да притежавате профил в електронния портал на НАГ . Можете да го направите ТУК
* За да заявите електронна услуга в Направление "Архитектура и градоустройство" е необходимо да имате регистрация на физическо лице.
При подаване на съответното заявление можете да добавите данни за юридическото лице, което представлявате.
Как да регистрирате потребителски профил в портала на НАГ можете да видите ТУК
3. Необходимо е да инсталирате софтуер за подписване BISS (Browser Independent Signing Service) - софтуер за подписване с електронен подпис при извършване на операции в Интернет браузъра.

Ако все още не сте инсталирали B-Trust BISS:

  1. Изтеглете инсталационния файл от ТУК
  2. Стартирайте го
  3. Следвайте стъпките на инсталатора, докато процесът завърши

! За да заявите електронна услуга е необходимо да сте заплатили таксата предварително (по банков път) или чрез EPAY към момента на заявяванe.

ДАННИ ЗА БАНКОВА СМЕТКА
ОБЩИНСКА БАНКА
BG49 SOMB 9130 3126 2957 01
BIC: SOMB BGSF

Заявявайки изпълнение на услугата от НАГ, поискана от Вас, както на гише така и електронно, се съгласявате предоставените от Вас лични данни да бъдат обработени за нуждите на административната услуга.

Столична община в качеството си на администратор на лични данни по смисъла на чл. 4, § 7 от Регламент (ЕС) 2016/679 осъществява дейността по събиране, обработване и съхранение на лични данни в съответствие с Регламент (ЕС) 2016/679 и Закона за защита на личните данни.Пълен текст условията можете да видите ТУК

СПИСЪК С УСЛУГИ, предоставяни чрез електронния портал на НАГ
 
 
Издаване на удостоверение за устройствен статут на имот/и
Изготвяне на индивидуална схема за поставяне на акционни преместваеми обекти

Издаване на разрешение за строеж от Главен архитект на Столична община за основно застрояване, пристрояване, надстрояване на жилищни и нежилищни сгради за обекти от първа, втора и трета категория и плътни огради, неразделна част от инвестиционния проект

*   Електронната административна услуга може да бъде заявена при налични одобрени инвестиционни проекти от съответната администрация!

*   Одобрение и съгласуване на инвестиционни проекти се заявява на гише в деловодството на НАГ / районните администрации на СО.

Издаване на разрешение за поставяне на преместваеми обекти и на рекламни елементи съгласно чл. 56 и 57 от ЗУТ

Издаване на виза в условията на чл. 140, ал. 1 и ал. 2 от ЗУТ, която представлява копие (извадка) от действащ подробен устройствен план

 

Издаване на разрешение за строеж от Главен архитект на район за основно застрояване, допълване, пристрояване, надстрояване на жилищни и нежилищни сгради за обекти от четвърта, пета и шеста категория и плътни огради, неразделна част от инвестиционния проект, който са компетентни да одобрят

*Електронната административна услуга може да бъде заявена при налични одобрени инвестиционни проекти от съответната администрация!

*Одобрение и съгласуване на инвестиционни проекти се заявява на гише в деловодството на НАГ / районните администрации на СО.

 

Разрешаване на устройствена процедура (в неурегулирана територия) от Главния архитект на Столична община

 

Разрешаване на устройствена процедура (за изменение на ПУП) от Главния архитект на Столична община

 

Разрешаване на устройствена процедура за обекти на техническата инфраструктура извън урбанизирана територия от Главния архитект на Столична община

 

Процедура за одобряване на план за регулация от Главния архитект на Столична община/ Столичен общински съвет (когато разработката е над 3 квартала)

 

Процедура за одобряване на план за застрояване от Главния архитект на Столична община/ Столичен общински съвет (когато разработката е над 3 квартала)

 

Процедура за одобряване на изменение на план за регулация или застрояване (ИПР или ИПЗ) от Главния архитект на Столична община/ Столичен Общински Съвет (когато разработката е над 3 квартала)

 

Процедура за одобряване на работен устройствен план (РУП) от Главния архитект на Столична община

 

Процедура за одобряване на план за регулация и застрояване (изменение на план за регулация и застрояване) и работен устройствен план от Главния архитект на Столична община

 

Процедура за одобряване на план за регулация и застрояване (изменение на план за регулация и застрояване) и работен устройствен план от Главния архитект на Столична община

 

Процедура за одобряване на линейни обекти

 

Процедура за одобряване на план за застрояване

 

Процедура за одобряване на изменение на план за регулация

 

Процедура за одобряване на изменение на план за застрояване

 

Процедура за одобряване на план за регулация и застрояване

 

Процедура за одобряване на изменение на план за регулация и застрояване

 

Процедура за одобряване на работен устройствен план

 

За процедура за одобряване на план за регулация и застрояване (изменение на план за регулация и застрояване) и работен устройствен план


Услуги, достъпни чрез Единен портал за достъп до електронни административни услуги (www.egov.bg)

 

 

1989
Издаване на разрешения за поставяне на преместваеми обекти
2001Допускане изработването на проекти за изменение на подробни устройствени планове
2004Издаване на разрешително за водовземане от води, включително от язовири и микроязовири и минерални води - публична общинска собственост, както и от находища на минерални води - изключителна държавна собственост, които са предоставени безвъзмездно за управление и ползване от общините
2046Експертна оценка на дървесина и храстова растителност
2060Издаване разрешение за изработване на подробни устройствени планове
2062Регистриране и въвеждане на строежи в експлоатация, издаване на удостоверение за въвеждане в експлоатация за видовете строежи от IV и V категория
2083Издаване на виза за проектиране
2099Справки от кадастъра
2100Издаване на разрешение за поставяне на рекламно-информационни елементи
 2117Одобряване на подробен устройствен план
2113Презаверяване на разрешение за строеж, което е изгубило действието си поради изтичане на срока
2119Издаване на удостоверение за факти и обстоятелства по териториално и селищно устройство
2130Издаване на разрешение за строеж без одобряване на инвестиционни проекти

I.    Заявяване на електронна услуга чрез уеб базирана електронна форма:

 

  1. Вход в Моето пространство (eGov.bg).
  2. Автентикация с възможност за избор на вид средство за електронна идентификация - Квалифициран електронен подпис (КЕП), мобилен електронен подпис, ПИК на НОИ или ПИК на НАП.
  3. Изберете електронна административна услуга от Каталога на услугите.
  4. Натиснете бутон Заяви услуга.

 

След избор на услуга се извършва автоматична проверка за наличен профил на потребителя в Системата за сигурно електронно  връчване (edelivery.egov.bg). В случай, че потребителят няма активен профил, или същият е деактивиран, бутон Продължи не може да бъде избран. Визуализира се съобщение „Нямате създаден профил в система еВръчване или е неактивен. За създаване/активиране на профил изберете тук”.


За да можете да подписвате документи от персоналния Ви профил в eGov.bg е необходимо да инсталирате компонента за еПодписване NexU на Вашия компютър. Приложението NexU е базирано на стандарти, приети и регламентирани от Европейската комисия и служи за връзка между Вашия интернет браузер и хранилището на електронния сертификат на Вашия компютър, с който се извършва подписването на документи. Инструкция за инсталация и използване на компонента за еПодписване можете да намерите тук

 

II.    Заявяване на електронна услуга чрез Системата за сигурно електронно връчване:

  1. Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
  2. Съхранете електронната форма на вашия компютър.
  3. Отворете формата с Adobe Reader. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
  4. Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
  5. Попълнете полетата във формата.
  6. След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Запази или ако доставчика на услугата изисква подпис подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) за да се генерира уникален номер на заявката.
  7.  След приключване, съхранете формата на вашия компютър.

 

Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез Системата за сигурно електронно връчване към съответната Общинска или Районна администрация.

Преди да започнете електронно заявяване:
I.Необходимо е да притежавате и инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
II. Препоръчително е да притежавате профил в системата за сигурно електронно връчване и портала за електронни плащания. Ако нямате регистрации можете да използвате бутоните, които се намират в лявата част на екрана "Регистрация в еВръчване" и " Регистрация в еПлащане".
III. Необходимо в да имате инсталиран, локално на компютъра Ви Adobe Reader. В случай, че нямате инсталиран Adobe Reader можете да изтеглите актуална версия тук.


За да заявите услугата:
1. Ако сте избрали услуга от Единен портал за достъп до електронни административни услуги(www.egov.bg):
1.1. Чрез бутона "Вход" в лявата част на екрана влезте в системата еФорми.
1.2. Следвайте описаните стъпки за подготовка и подаване на заявление за избраната от Вас услуга.
2. Ако не сте избрали услуга:
2.1. Чрез бутона "Вход" в лявата част на екрана влезте в системата еФорми.
2.2. Следвайте описаните стъпки за избор на администрация и избор на услуга.
2.3. Следвайте описаните стъпки за подготовка и подаване на заявление за избраната от Вас услуга.

Електронни Административни услуги

Информация за електронните административни услуги, предоставяни централизирано, чрез Единния портал за достъп до електронни административни услуги можете да намерите тук

Информация за системата еФорми

Прототипът на системата еФорми предоставя достъп на автентикирани потребители до списък с електронни административни услуги, възможност за избор на услуга, локално сваляне и попълване на електронни форми, прикачване на съпътстващи услугата документи и автоматизирано им връчване на доставчика на съответната услуга, чрез системата за сигурно електронно връчване.


 

Услуги по Закона за електронния документ и електронния подпис

Организацията на работа в Направление "Архиектура и градоустройство" с електронно подписани документи се осъществява по Закона за електронния документ и електронния подпис.

Електронен документ е електронно изявление, записано върху магнитен, оптичен или друг носител, който дава възможност да бъде възпроизвеждано.

Електронен подпис е всяка информация, свързана с електронното изявление по начин, съгласуван между автора и адресата, достатъчно сигурен с оглед нуждите на оборота. Универсалният електронен подпис има значението на саморъчен подпис по отношение на всички.

Електронните документи, съставляващи официална кореспонденция на Направление "Архитектура и градоустройство" са входящите, вътрешните и изходящите електронни документи, които са подписани с квалифициран електронен подпис (КЕП).